lördag 20 oktober 2012

Gunnars brev till Hennix 20121020

Jag jobbade 27 år på SJ+ISS radioloksoperatör. Pga en arbetsskada fick jag smärta vid hälsenorna blev uppsagd 2006. Fick 6000 av trygghetsrådet men arbetsskadan blev inte godkänd av försäkringskassa. Efter ett helvete med A kassan och FK vägrade ge mig sjukersättning och efter att ha skickat läkarintyg på att jag ej kunde jobba pga smärta blev jag avstängd från A kassan samt Seko de ansåg att jag borde vara sjukskriven. 1,5 år med socialbidrag från Sigtuna kommun lite olika normalt runt 9000 några gånger mera. Du vet vilka som ansökte där 98% icke svenskar! Pga hotelser har man vakter och låsta dörrar numera. 2008 efter en utredning på Sofhia hemmet fick jag ett beslut om sjukpension 11 340kr/månad. FK svängde helt först ansåg två sk överläkare som aldrig träffar personen att jag kunde jobba i nån form. 2008 hade jag ingen som helst arbetsförmåga. jag fick lyfta en back med fyllda läskeflaskor de prövade aldrig nån form av lättare arbete. FK slängde mig på soptippen som helt arbetsoförmögen utan att ge mig en chans att visa att det te x skulle fungera med data jobb. Här i Långshyttan som jag b la flyttade till från Märsta,Valsta där man ser alla världens raser utanför sitt fönster där man bränner upp bilar varje dag. Där man anlägger små bränder ofta men även ibland bränner ner en förskola eller anlägger bränder i sophus. Mord förekommer knivrån misshandel en rom blev skjuten i benet men blev senare nästan helt återställd. Det är sånt som händer sade han på frågan om varför han blev skjuten i benet. Här fylls tomma lägenheter upp med sk asylsökande som åratal är under utredning. De bor och äter gratis de har många dyra cyklar de har fina kläder parabol antenner fina bilar fina barnvagnar osv. Och de har många barn samt ser till att skaffa flera barn så ökar det chansen att få stanna även om del också blir utvisade. I Märsta hade jag några olika grannar mitt emot de åkte alla hem på semester på sommaren. De återvänder alltså till det land som de säger sig ha flytt ifrån med fruktan för sitt liv vilket skämt att kalla sig “flykting”. Ekonomiska flyktingar är vad de är de vill komma till ett bättre land och få det bättre med de olika bidrag vi har. Jag har runt 2,5 miljoner på PPM och kåpan Nordea mm som väntar från 61 år får jag 1000kr från ett avtal som järnvägen PA3 kommer då upp i 12 000. FK räknar även upp det sk indexet årligen lite. På järnvägen hade jag 21 245kr/månad i grundlön sen tillkom helg och natt tillägg mm. Men jag läste på fria tider vilka enorma summor som går bort i skatt. Det slösas enormt med våra skattepengar SD borde skämmas som själva uppbär stora summor som en vanlig arbetare bara kan drömma om. Förr kunde kräva att man skulle sänka politiker pamparnas höga löner och höga arvoden. När de själva efter alla dessa år själva uppbär dessa förmåner som riksdags och kommun och landstingsvalda ja...då tiger de vilka hycklare! SD skulle företräda oss emot det stora etablisesmanget men hur blev det. ja jag läser hur liten din pension är och du är inte ensam. Faktum är att mina första pension var nåt på 10.500kr. Vår vrede ska inte riktas emot de som kommer till vårt land det är politiken det är fel på. jag förnekar inte att det finns många negativa sidor av denna massinvandring. Förr hade vi inte klotter,bilbränder,knivrån,drogerna hemlösa svenskar mm. Med mångkulturen kom också otryggheten! Nyligen sänktes skatten för ålders pensionärer med hela femtiokronor PRO kallade detta för skamligt! Jag vill även tacka internet som borde ha kommit tidigare för datorer fanns långt innan det använde vi på SJ redan på 60-70-80 talet. Jag vill även inbjuda dig att medverka på kulturföreningen Gjallarhornets närradio/webradio. Sommaren 2013 i juli fyller vi 25 år i Stockholm Närradio FM 88mhz www.narradio.se Du ringer då telnr 0225-60143 så kan jag spela in samtalet för senare utsändning. Kommer du till röstbrevlådan kan du tala in nåt budskap! Du och många med dig har alltså mindre inkomst än de asylsökande som väller in i landet. Ordf i Borlänge kommun säger i dalarnas tidning att de kommer att hamna hos kommunens socialtjänst och där leva på bidrag. Att de lever på bidrag kallades förr för en sk fördom men är idag en öppet faktum! Jag önskar ett svar. http://gunnar1.tk så ser en svensk sjukpensionär ut vid 52 års ålder! FK brukar tvångs förtidspensionera betydligt yngre personer än mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar